Wniosek:
Bardzo proszę o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania :
- z jakimi inwestycjami wiąże się planowane utwardzenie tych dróg? Zwłaszcza działki 1006 (w głębi tych terenów, brak innej infrastruktury) - kto odpowiada za wybór tego materiału? Kto nadzoruje tę inwestycję w tej chwili? - jaki był dotychczasowy koszt wykonania tych prac ? - jakie normy spełnia użyty w tym miejscu materiał i jakie jest jego źródło? - na jakich innych terenach przeznaczonych do zabudowy jednorodzinnej należących do Gminy obecnie odbywa się utwardzanie dróg przy użyciu destruktu asfaltowego ? - co zadecydowało, że w otulinie Kampinowskiego Parku Narodowego gdzie „dopuszcza się gospodarowanie człowieka oparte na zasadach zrównoważonego rozwoju”, wybrano materiał, który, zwłaszcza w takiej formie może być toksyczny (duże zapylenie podczas wiatru, przy tym drażniący, intensywny zapach przy wyższych temperaturach). Odpowiedź: Ad 1: Utwardzenia dróg prowadzone są w związku z wnioskami mieszkańców o dojazd do swoich nieruchomości lub w celu budowy sieci uzbrojenia terenu. Ad 2: Prace nadzorowane są przez Referat Gospodarki Komunalnej Urzędu Gminy Stare Babice. Ad 3: Materiał pozyskiwany jest w większości bezpłatnie, natomiast koszty wbudowania realizowane są na podstawie umowy zawieranej w ramach bieżącego utrzymania, w ramach których nie są wyszczególniane koszty pojedynczego utwardzenia dróg. Ad 4: Materiał pierwotnie wbudowany w drogi różnych kategorii o nawierzchni bitumicznej Ad 5: Materiał pochodzący z frezowania dróg stosowany jest na terenie gminy Stare Babice od wielu lat i można powiedzieć, że drogi o nawierzchni z tzw. destruktu istnieją prawie w każdym Sołectwie. Stosowany jest również powszechnie w gminach sąsiednich. Ad 6: Przez teren Kampinoskiego Parku Narodowego przebiegają drogi o nawierzchni bitumicznej, są w różnym stanie i były wybudowane w różnym okresie przy zastosowaniu materiałów w związku z czym stosując materiał z frezowania nawierzchni nie naruszamy zasad zrównoważonego rozwoju.
i dopuszczany do użytkowania, po sfrezowaniu nadaje się ponownego wbudowania i użytkowania przy tego rodzaju pracach.